اپلیکیشن گوگل تریپس | Google Trips


اپلیکیشن گوگل تریپس | Google Trips

افراد بسیاری هستند که برای سفر کردن از برنامه های مربوطه استفاده نمی کنند، اما اپلیکیشن گوگل تریپس آنقدر جذاب است که احتمال مقاومت در برابر آن بسیار کم است. گوگل تریپس، برنامه ای رایگان است که همه اطلاعات سفر شما (از جمله بلیط هواپیما، رزرو هتل و …) را جمع کرده و در نهایت آن ها را به صورت یک بسته به شما ارائه می دهد.

از وب‌سایت‌های برنامه‌ریزی سفر تا صفحات اینترنتی مخصوص بررسی مقصدهای مختلف و یا حتی امکان بحث در رسانه‌های اجتماعی، همه و همه باعث شده‌اند مسافرت به سوژه‌ای محبوب در فضای آنلاین تبدیل شود. گوگل هم برای اینکه از قافله عقب نماند نرم‌افزار جدیدی را برای برنامه‌ریزی بهتر و آسان‌تر سفر عرضه کرده است.

این نرم‌افزار که Google Trips نام دارد برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS عرضه شده است. گوگل در وبلاگ خود از قول شرکت GoodThink اعلام کرده برای 74 درصد از افرادی که قصد مسافرت دارند مدیریت جزئیات سفر اولین عامل استرس‌زا به حساب می‌آید. به همین دلیل گوگل تریپس امکان برنامه‌ریزی هر روز از سفر را به کاربر می‌دهد. این نرم‌افزار امکان شخصی‌سازی سفر را بر اساس نیازهای کاربر فراهم می‌کند. هر سفر در قالب دسته‌بندی‌هایی شامل برنامه‌های روزانه، رزرواسیون، کارهایی که باید انجام شود و حتی غذاها و نوشیدنی‌های دلخواه کاربر تعریف می‌شود.

اپلیکیشن گوگل تریپس اپلیکیشن گوگل تریپس

گشت و گذار

یکی دیگر از کاربردی ترین بخش های این برنامه، بخش گشت و گذار (Getting Around) است. یکی از مسائلی که اشخاص را در سفر گیج می کند، این است که چطور باید از فرودگاه یا ایستگاه قطار و … به مرکز شهر برسند و یا اینکه چطور از هتل به سمت جاذبه های مورد نظر بروند. این بخش از برنامه، کار شما را تسهیل کرده است؛ در بخش گشت و گذار به شما اطلاعاتی مبنی بر اینکه چطور می توان از فرودگاه به مرکز شهر رفت و از چه وسایل نقلیه عمومی (تاکسی، اتوبوس و …) می توان استفاده کرد. در بخش تاکسی نیز، نرخ های حدودی قابل مشاهده است.این قابلیت در خود شهر نیز ادامه می یابد. مثلا اگر شما در توکیو باشید، در مورد کارت های استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند JR Rail Pass، به شما اطلاعاتی خواهد داده شد.

اپلیکیشن گوگل تریپساپلیکیشن گوگل تریپس

برنامه روزانه

هوشمندترین بخش اپلیکیشن گوگل تریپس قطعا بخش برنامه روزانه (Day Plans) است. این برنامه به شما یک برنامه سفر طبق بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید و زمانی که در شهر دارید، ارائه می دهد. برای مثال این اپلیکیشن در شهر توکیو یک «برنامه ۴۸ ساعته» به کاربر داد که در آن بازدید از جاذبه هایی مانند کاخ سلطنتی و … وجود داشت. همچنین برای استفاده بهینه از زمان، برنامه به شما ترتیب بازدید از این جاذبه ها را نیز می دهد.

این بخش را می توان کاملا شخصی سازی کرد؛ مثلا اینکه شما بخشی از جاذبه ها را حذف کرده و نقاط دیگری را به عنوان مکان هایی که می خواهید بازدید کنید، به فهرست اضافه می کنید. با حذف و اضافه کردن جاذبه ها، برنامه سفر نیز عوض می شود که می توان کل این فرآیند را یک برنامه بسیار عالی و قابل اعتماد دانست.

 



اشتراک گذاری این مطلب


دیدگاهتان را بنویسید