وارنا شهر سواحل ماسه های طلایی


وارنا شهر سواحل ماسه های طلایی

از شهر وارنا بلغارستان چه می دانید؟ آیا تا به حال نام این شهر را شنیده اید یا به آن سفر کرده اید؟ آیا از جاذبه های گردشگری و شرایط آب و هوایی این شهر چیزی میدانید؟ برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا و توریستی با ما همراه باشید.

مشخصات شهری

وارنا یکی از شهرهای بلغارستان واقع در استان وارنا و سومین شهر بزرگ بلغارستان بعد از صوفیه و پلوودیو است. وارنا با ۳۵۱٬۵۵۲ نفر جمعیت (سال ۲۰۰۶) بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا و در 470 کیلومتری شمال شرقی صوفیه پایتخت بلغارستان واقع شده و شهرهای مهم اطرف آن دوبریخ، شومن و بورگاس هستند و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان بشمار می‌رود. این شهر طی سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۶ به نام استالین نامیده می‌شد.

تاریخچه

طبق شواهدات، قدمت سکونت بشر در منطقه‌ی فعلی شهر به ۷ قرن پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. اولین شهری که در این منطقه تاسیس شد، شهری متعلق به یونان باستان بود که «اودسوس» (Odessos) نام داشت. برای اولین بار در قرن ۶ میلادی بود که به نام وارنا برای این منطقه اشاره شد. بر اساس نظریه‌های متفاوتی که برای نام این شهر مطرح است، واژه‌ی «وارنا» از دریاچه‌ای به همین نام و در این منطقه، برای این شهر انتخاب شد. در سال ۱۹۴۹ به مناسبت تولد ۷۰ سالگی رهبر فقید شوروی سابق، نام این شهر به «استالین» تغییر پیدا کرد. این تغییر نام تا سال ۱۹۵۶ نیز پابرجا بود.

آب و هوا

این شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی خود از آب و هوای بحری، گرم و مرطوب در کرانه‌ی ساحل برخوردار است. وارنا دارای آب و هوای قاره‌ای است و معمولا در تابستان‌ها گرم با متوسط حدود 30 درجه سانتیگراد و در زمستان‌ها نسبتا سرد با متوسط حدود یك درجه سانتیگراد است. حد فاصل بین ماه‌های تیر تا مهر بهترین زمان برای سفر به وارناست؛ زیرا تابش خورشید در این فصل مناسب است و به راحتی می‌توانید از فضا و ساحل‌های شهر استفاده کنید.

دمای آب دریا در ماه‌های تابستانی بین ۲۳ تا ۲۷ درجه است. در زمستان دمای هوا در حدود صفر درجه  در شب‌ها و ۵ تا ۱۰ درجه در طول روز است. در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه احتمال بارش برف وجود دارد و به ندرت در ماه مارس هم برف می‌بارد. بارش برف در زمستان فقط چند بار اتفاق می‌افتد و معمولا زود آب می‌شود. بیشترین دمای ثبت شده در وارنا ۴۱ درجه و کمترین دما منفی ۱۹ درجه است.

برای رزرو تور وارنای بلغارستان با آژانس آداک سفر پایا تماس بگیرید : 02144177000   

 

جاذبه های گردشگری وارنا

در ۱۷ کیلومتری این شهر، قدیمی‌ترین صومعه‌ی بلغارستان آلادژا در سواحل دریای سیاه قرار گرفته است. قدمت این صومعه به قرن ۱۳ میلادی بازمی‌گردد.

صومعه آلادژا وارنا

صومعه‌ی آلادژا

مهم نیست که چندین ساحل را در عمرتان دیده‌اید، سواحل ماسه‌های طلایی وارنا حتما شما را شگفت‌زده خواهد کرد؛ جایی که تا چشم کار می‌کند ماسه طلایی است و دریای سیاه به زیباترین شکل خودنمایی می‌کند.

ساحل طلایی وارنا

سواحل ماسه‌های طلایی

در مرکز شهر بزرگ‌ترین حمام سنتی رومی را خواهید دید و در موزه باستان‌شناسی سفری به تاریخ بلغارستان خواهید داشت. ساحل سوتی کنستانتین و شهر جذاب بالچیک را نباید در این سفر از دست بدهید. وارنا را «مروارید دریای سیاه» می‌نامند؛ لقبی که به واسطه ترکیب هیجان انگیز دریا، سواحل شنی و باغ‌های دریایی به این شهر داده شده است.

ساختمان‌های وارنا حس نوستالژیک خاصی به شهر داده است. هر کدام از آنها در سبک خاصی ساخته شده و رنگ‌های متفاوت آنها تصاویر نقاشی شده با مداد رنگی را به ذهن می‌آورد. امروز وارنا یک شهر محبوب در بین هنرمندان و روشنفکران است؛ شهری که برای هر سلیقه‌ای جاذبه دارد. گرچه اکثر مردم این شهر را به عنوان پایتخت ساحلی بلغارستان می‌شناسند، اما واقعیت این است که جدای از دریا و سواحل زیبا وارنا گزینه‌های هیجان انگیز دیگری هم دارد؛ بناهای تاریخی، ساختمان‌های زیبا و موزه‌های غنی. بنابراین برای بستن چمدان‌تان تردید به خود راه ندهید. از جمله جاذبه های گردشگری وارنا عبارتند از حمام رومی، موزه باستان شناسی، موزه قوم نگاری، کلیسای جامع، مرکز جشنواره ها و کنگره ها، دلفیناریوم و باغ دریایی اشاره کرد.

بهترین زمان برای سفر

فصل گردشگری وارنا ماه‌های جولای و آگوست است. از ماه مه تا اکتبر هم می‌توانید برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید چون هوا هنوز ملایم است و دمای هوا بین ۲۵ تا ۲۸ درجه است. بهتر است که در ماه‌های ژوئن، اکتبر و دسامبر به این شهر سفر نکنید چون این ماه‌ها، ماه‌های مرطوب سال هستند.

سفر به وارنا در فصول خلوت سال

از ژوئن تا سپتامبر، فصل پرگردشگر در وارنا است. در این روزها، شهرهای بلغارستان پر از گردشگر هستند. به دلیل همین شلوغی و استقبال گردشگران، بلیط هواپیما و هزینه‌ی اقامت در هتل‌ها بالا می‌رود. بنابراین بهترین زمان برای سفر به وارنا اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید فصل خلوت سال است. البته در نظر داشته باشید که گردشگران برای استفاده از ساحل و تفریحات ساحلی به این شهر سفر می‌کنند، شما هم اگر برای ساحل به وارنا سفر می‌کنید، نمی‌توانید از این راهکار برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنید.

هزینه حمل و نقل عمومی

کرایه‌ی اتوبوس از وارنا تا صوفیه ۳۲ لف (۶۰ هزار تومان) است. قطارهای بین‌المللی برای سفر به کشورهای همسایه هم وجود دارد که روزانه حرکت می‌کنند و به عنوان مثال قطار کی‌یف ۳۵ ساعت در راه است. وارنا سیستم تراموا و اتوبوس شهری کاملی دارد و اگر به خارج از شهر سفر کنید، برای بازگشت به شهر، با مشکل مواجه نمی‌شوید. می‌توانید پس از سوار شدن به این وسایل، بلیط تهیه کنید. هزینه‌ی بلیط‌های تک سفره حدود یک لف ۱۸۰۰ تومان) است. برای رفت و آمد می‌توانید از تاکسی هم استفاده کنید که قبل از سوار شدن حتما باید سر قیمت به توافق برسید. هزینه‌ی تاکسی‌ها معمولا به ازای هر کیلومتر یک لف است.

برای رزرو تور وارنای بلغارستان با آژانس آداک سفر پایا تماس بگیرید : 02144177000   

 



اشتراک گذاری این مطلب


دیدگاهتان را بنویسید